Translate

dissabte, 28 de febrer del 2009

El Pacte Local del Turisme un instrument de reflexió i actuació a curt termini.


El proppassat dia 26 de febrer va tenir lloc al local de la Caixa del carrer Bartrina una Audiència Pública sobre el turisme a Calella i les seves perspectives de canvi.
La regidora del departament, la companya Loida Serrano del PSC, va traçar les línies generals que ens han d'ajudar a innovar i impulsar el turisme, un dels sectors econòmics amb més tradició a la nostra població. Aquesta feina ha d'aconseguir un desenvolupament sostenible i amb qualitat del sector que garantitzi la seva continuïtat.
Però tant important com el camí per arribar a dissenyar i redactar un pla d'acció per al turisme, és l'estratègia que s'ha muntat per aconseguir-ho. L'actuació, el cap a on hem d'anar i com, cal que surti d'una concertació social entre la ciutadania, l'Ajuntament i el sector privat; és a dir, els tres interlocutors hem d'intervenir activament en dissenyar el futur del nostre turisme mitjançant aquest pacte local que impulsa la regidoria de Turisme del nostre Ajuntament en col·laboració amb l'Associació Turística de Calella (ATC). Calella ha de ser un destí turístic atractiu i competitiu integrat en la nova marca Costa de Barcelona-Maresme, la qual ens donarà major projecció internacional.
L'estudi que lidera la Loida Serrano ha de generar propostes pràctiques, operatives i enfocades a curt termini, encara que dintre d'un marc de planificació general de la destinació turística Calella a mig i llarg termini. Però serà necessari el consens i la coresponsabilitat, tal com hem explicat abans. La ciutadania s'ha de fer seu el model turístic que es gesti, perquè entre altres coses, ha de ser un model en el qual els calellencs i les calellenques se sentin implicats i implicades. Per això la regidora va fer una crida a la participació de tots els actors per tal de consensuar la ciutat turística que volem.